Forum Nederlands Anafylaxis Netwerk Home

Zoek
   
Gebruikers

Calendar

Help

Home
Zoek via gebruikersnaam
Not logged in - Log in | Aanmelden 


anafylactie mogelijk op andere stoffen?
 Beheerd door: Tineke Timmermans  

Nieuw Onderwerp

Reageren

Print
AuteurBericht
Minka
Member
 

Lid sinds: 6 januari 2014
Lokatie:  
Berichten: 1
Status:  Offline
 Geplaatst: 6 januari 2014 14:29

Citeren

Reageren
Hallo, misschien heb je ondertussen al een antwoord gevonden, maar ik heb in juli 2011 een heel ersntige anafylaxitsche shock gehad na gebruik Diclofynac.( wat ik overigens al heel lang slikte).
Heb daarna nog maanden last gehad van datzelfde prikkende gevoel. Ik had het vooral in mijn gezicht. Was heel angstig. maar is nu gelukkig helemaal verdwenen.

Coortje
Member
 

Lid sinds: 25 juni 2012
Lokatie:  
Berichten: 1
Status:  Offline
 Geplaatst: 25 juni 2012 18:26

Citeren

Reageren
Hallo,

Graag wil ik u het volgende voorleggen.

Vorig jaar november heb ik wegens de ziekte van Lyme een ceftriaxon anti biotica infuus gehad.
Binnen 5 minuten kreeg ik enorme jeuk, liep rood aan en gingen mijn longen dichtzitten, gevaarlijk bloedrukdaling, Anafylactische shock, adrenaline gekregen. Na 11 uur een tweede shock erachteraan gekregen. Twee dagen op intensive care gelegen omdat mijn lichaam al sterk verzwakt was door 7 jaar onbehandelde Lyme.
Mag sindsdien geen enkele anti biotica meer en geen NSAID middelen.

Ben nooit alergisch geweest voor wat dan ook bij mijn weten.
Nu heb ik sinds een aantal weken regelmatig s''ochtends zodra ik de tuindeur opengooi een opvlammend gevoel en prikkend over mijn hele lijf alsof ik ergens alergisch op reageer.(het is net of erduidezenden naaltjes in mijn huid prikken.

Het voelt alsof er ook een vloeistof door mijn lijf gaat. Mijn gezicht en hals wordt warm en mijn hartslag gaat omhoog terwijl ik me verder wel rustig voel.
Het voelt als een beginnende reactie die ik tijdens de shock heb gehad en dan ook in slowmotion die niet doorzet.
Het lijkt erop dat ik op iets in de buitenlucht reageer zoals pollen maar ik heb gelzen dat een reactie op pollen vrijwel niet voorkomt.
Ik heb op dat moment nog niets gegeten.

Heeft iemand ervaring met een gevoeliger reagerend immunsysteem op andere stoffen nadat diegene al eens een shock heeft ervaren?
Het lijkt net of mijn lijf niet meer normaal weet te reageren.
Ik heb na de shock een tijdje tavegil gekregen maar daar mocht ik n februari mee stoppen.

Hartelijke groet,

Coorrtje

Laatst gewijzigd op 25 juni 2012 18:38 door Coortje


 Het is 20:34




Powered by WowBB 1.7 - Copyright © 2003-2006 Aycan Gulez