Forum Nederlands Anafylaxis Netwerk Home

Zoek
   
Gebruikers

Calendar

Help

Home
Zoek via gebruikersnaam
Not logged in - Log in | Aanmelden 
Forum Nederlands Anafylaxis Netwerk > Diagnose > Allergische reacties op narcose > narcose oorzaak allergische reactie? Hoe snel?


narcose oorzaak allergische reactie? Hoe snel?
 Beheerd door: Tineke Timmermans  

Nieuw Onderwerp

Reageren

Print
AuteurBericht
franstim
Administrator
 

Lid sinds: 7 september 2006
Lokatie:  
Berichten: 86
Status:  Offline
 Geplaatst: 18 december 2013 02:34

Citeren

Reageren
Beste Sterringa,

Medicijnallergie komt regelmatig voor en de symptomen zijn over het algemeen het zelfde als bij andere oorzaken.
Oorzaken voor medicijnallergie kunnen in de sfeer liggen van pijnstillers, maar ook radiocontrastvloeistoffen en narcosemiddelen.
Het is dan ook zeer belangrijk dat er overleg is met de anesthesist en behandelend arts of de situatie waar uw moeder nu in zit het gevolg kan zijn van een allergische reactie op de gebruikte medicijnen of dat het het gevolg is van bijwerkingen van de gebruikte medicijnen.

Sterringa
Member
 

Lid sinds: 18 december 2013
Lokatie:  
Berichten: 1
Status:  Offline
 Geplaatst: 18 december 2013 02:16

Citeren

Reageren
Mijn moeder, 72 jaar, allergisch voor soja, noten en doperwten, is gisteren geopereerd aan haar neus. Na de operatie zwelt haar tong en mondholte op, zoals dat ook gebeurt na inname van bijv. soja of doperwten. Vanwege de neusoperatie kan ze niet door haar neus ademen en nu dus ook niet door haar mond. Uit voorzorg is ze aan de beademing gegaan en wordt ze in slaap gehouden.
Ze reageert nog niet op epi-pen of andere anti-allergiemedicijnen, terwijl ze normaal gesproken binnen een na de epipen verlichting voelt en enkele uren later is het weer normaal.
Ze heeft niets gegeten of gedronken na de operatie.
Kan ze reageren op de narcose of en bestanddeel van het narcose middel? En kan het middel dat haar in slaap houdt hetzelfde doen?


 Het is 20:36




Powered by WowBB 1.7 - Copyright © 2003-2006 Aycan Gulez